Det som gör mest ont med FRA-omröstningen.

När man läser igenom listan på dom som röstade ja så hugger det till ibland. Dom flesta namnen är bara namn. Dom jag känner till känner jag oftast bara från TV. Men några av folkpartiets ledamöter är jag ju personligt bekant med. Visst, Fredrik Malm skulle aldrig gå emot partiet, han har aldrig åsikter i frågor som är kontroversiella inom partiet, och tvingas han ha åsikter är dom samma som partiets. Smart karriärdrag, förmodligen. Obama kör samma feglir, och honom går det ju bra för. Bli inte förvånad om Malm slutar som statsminister. Och Nina Larsson är ju självförklarad stridspitt, så det är väl inte heller nåt att förvånas över.

Men Tobias Krantz? Det svider. Jo, jag vet att han har sagt att han är liberal så han kan få vara konservativ, men det här var inte liberalt. Och jo, han hade sagt att han skulle rösta för så jag är inte förvånad. Men det hjälps inte. Det gör ont. Han borde veta bättre. Och Karin Pilsäter? Smart, trevlig, liberal, kreativ, och…. så röstar hon för!?

Det gör ont.


Andra bloggar om: , ,