Vad vad det jag sa om Ron Paul?

Jo, jag sa

Just hans protektionistiska inställning och vilja att slänga ut illegala invandrare och bygga staket mot Mexico och sånt anser jag vara en mycket oroväckande knäppskalle-signal.

Alltså, jag tyckte att vissa av hans åsikter signalerade att han eventuellt kunde vara en knäppskalle. Via Johan Norberg läser jag nu det här.
Ron Paul hävdar att dom nyhetsbrev som skrevs i hans namn, i första person, skrevs av nån annan. Det är säkert sant, men det innebär att Ron Paul litade så pass mycket på dom knäppgökarna som skrev hans nyhetsbrev att dom fick skriva dom helt utan att han ens läste det i förväg. Och tydligen utan att han läste det efteråt, eftersom det inte är en engångsföreteelse.

Tror vi på att Ron Paul inte visste och inte höll med om vad som skrevs i hans nyhetsbrev, under åratal?

Rimligen måste väl nån Ron Paul-suporter ha läst nyhetsbrevet och undrat vad det var för skit om han och hans supportrar du inte tyckte så? Eller var Ron Paul själv helt avklippt, utan insyn och inflytande i sin egen politiska gärning under dom här åren? Knappast.

Ron Paul var en knäppgök, eller har omgett sig med knäppgökar. Precis som hans åsikter som invandring signalerade. Och det innebär att han sannolikt fortfarande är en. I synnerhet som han försöker kalla sig libertarian samtidigt som han har uppenbart anti-liberala åsikter.

Sorry, dom religiöst lagda libertarianer som blev sura på mitt förra uttalande om Ron Paul. Men jag hade rätt.

Uppdatering: Johan Ingerö säger också ”I told you so”, och Aqurette menar att Ron Paul sannolikt skrev nyhetsbrevet själv.


Andra bloggar om: ,

