Demokrater vänster om Centern – 2007-12-02

Sedan Jörgen Modin efterlyste kritik mot Chomsky och Pinter för snart två år sedan har jag haft en liten informell lista på politiska aktiva människor vänster om centern som har yttrat kritik mot vänsterdiktatorer och därmed visat att dom sätter demokrati före grupptillhörighet.

Idag utökar jag den listan rejält. Med hela en tredjedel faktiskt. För idag fick jag reda på en till, Daniel Mathisen. Och jag fick tidigare i veckan påpekat att jag hade glömt Staffan Skott. Så idag utökar jag listan med två från sex till åtta.

Listan är fortfarande inte imponerande. Det är värt att notera att det inte finns en enda person från vänsterpartiet med på listan. Däremot har många av dom upprepade gånger försvarat Castro. Så demokratiska är det partiet.


Andra bloggar om: , , ,

