Vill ni verka korkade?

Eftersom s-info blockerar dynamiska IP-adresser, så kan inte jag kommentera där. Jag tror jag har bett dom avblockera min IP-adress minst 6-7 ggr nu, och det har dom gjort också, men nästa gång min internetkoppling går ner så får jag en ny IP-adress. Jag har tröttnat. Så n svarar jag här istället. Hallå S-info! Skaffa ett vettigt spam-skydd istället!

Joakim Jonsson refererar till en undersökning som argumenterar för offentlig välfärd. Väl så. Men sen kommer det här:

”Något som de PR-mässigt skickliga moderaterna inte tycks förstå, då de istället genom att försämra A-kassan och differentiera avgiften öppnar upp för ineffektiva privata alternativ. Men som sagt vad. Det kan vi sätta stopp för i valet år 2010, då Sverige kan få en ny sosseregering.”

Nej, Joakim, Moderaterna är katastrofalt dåliga på PR. Vilket om inte annat visas av att din representation av deras politik är totalt felaktig. Det studien ovan argumenterar för är att ja, vi behöver ha en gemensam offentlig välfärd. Vilket också moderaterna anser.

Du slåss med väderkvarnar, precis som resten av sossarna. Och det beror på att S verkligen är bra på PR. Dom har fått stora delar av Sveriges befolkning, och varenda sosse, att tro att moderaterna är fanatiska nyliberaler som vill avskaffa den offentliga välfärden, och att folkpartiet är galna rasister som vill minska invandringen, när det i själva verket är precis tvärtom.

Det här är en uppmaning till både Joakim och alla andra, och framför allt alla sossar: Kan ni snälla ta reda på var dom andra politiska grupperna faktiskt tycker och vill, innan ni uttalar er om det? Pliiiis?

Sluta slåss med värderkvarnar. Det är jävligt irriterande, faktiskt, och det får er alla att se fantastiskt korkade ut. Vill ni verka korkade?


Andra bloggar om: , ,