Uppdrag Chomsky, the Aftonbladet mission!

Aftonbladet hade igår en artikel av Noam Chomsky. Den är som vanligt full av skitnack, halvsanningar, bristande logik och direkta lögner. Men för att ge en så rättvis bild som möjligt av Noam Chomsky, lanserar jag härmed ”Uppdrag Chomsky, the Aftonbladet mission!”.

Hitta så många RÄTT som möjligt i Noam Chomskys artikel. 1 poäng för varje sak han säger som är rätt, fem poäng om det är korrekt och giltig USA-kritik.

Jag börjar med att ge mig själv två poäng, för att jag hittar att Chomsky kritiserar att man använde massförstörelsevapen som huvudargument för att invadera Irak. Det är korrekt, man använde det som huvudargument. Dessutom konstaterar han korrekt att inga vapen eller anläggningar för att tillverka vapen hittades (eller iaf inte i så stor usträckning som man påstod). Två poäng till mig alltså.

Sedan säger Chomsky att USA försöker hindra valen i Irak, vilket är så uppenbart fel, att jag inte orkar läsa resten av artikeln ordentligt. Så alla saker som är korrekt i resten av artikeln är poängtagbara.

Kör hårt! Lycka till! Berömmelse och Ära till vinnaren.

